Skönhetstips

Jag fick ju en fråga i förra inlägget om jag kunde skriva om lite skönhetstips, så jag tänkte göra det nu:

Håret: Platta, locka och föna ine håret varje dag. Det har ni säkert hört miljoner gånger av massa folk, men det är säkert, det sliter på håret jättemycket och du måste klippa av mer när du ska gå till frisören. Det är något som jag är dåligt på eftersom jag tycker mitt hår ser extremt konstigt ut när jag inte plattar. Men det ska jag försöka att bli bättre på! Avvänd alltid värmeskyddande spray innan du plattar/fönar håret

Hyn: Glöm aldrig att tvätta bort sminket på kvällen, om man inte gör det så trillar ögonfransarna av under natten och du får mer acne och sånnt skit som man inte vill ha. Försök att köra minst en gång i veckan osminkad så att huden får vila. Smörj in hela kroppen på kvällen med massor av fet kräm så är den mjuk och glansig på morgonen.
Naglar: Jag är inte så bra på naglar menmen: Använd nagelolja på dina naglar ibland. Det blir som en impackning på dom och dem blir längre och vackrare. Om du inte har någon hemma så kan du ta vanlig olivolja.
Påsar/mörka ringar under ögonen Lägg en sked i frysen på kvällen, och sen på morgonen när du är litesådär ofräch under ögonen så lägger du den på i en minut. Woilla! Borta!
Ögonfransar Använd fet kräm, läppbalsam (t.ex vasselin) på ögonfransarna som en inpackning. Jag tycker själv inte dem blir länge av det men dem blir definitivt starkare och går inte av lika lätt

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback